سکوت سرشار از ناگفته هاست...

سکوت سرشار از ناگفته هاست...

سکـــــــــــــــــــــوت...
سکوت سرشار از ناگفته هاست...

سکوت سرشار از ناگفته هاست...

سکـــــــــــــــــــــوت...

پابلو نرودا...سکوت...

به آرامی آغاز به مردن می‌کنی
اگر سفر نکنی،
اگر کتابی نخوانی،
اگر به اصوات زندگی گوش ندهی،
اگر از خودت قدردانی نکنی.

به آرامی آغاز به مردن می‌کنی
زمانی که خودباوری را در خودت بکشی،
وقتی نگذاری دیگران به تو کمک کنند.

به آرامی آغاز به مردن می‌کنی
اگر برده‏ی عادات خود شوی،
اگر همیشه از یک راه تکراری بروی …
اگر روزمرّگی را تغییر ندهی،
اگر رنگ‏های متفاوت به تن نکنی،
یا اگر با افراد ناشناس صحبت نکنی.

تو به آرامی آغاز به مردن می‏کنی
اگر از شور و حرارت،
از احساسات سرکش،
و از چیزهایی که چشمانت را به درخشش وامی‌دارند،
و ضربان قلبت را تندتر می‌کنند،
دوری کنی  ...

تو به آرامی آغاز به مردن می‌کنی
اگر هنگامی که با شغلت،‌ یا عشقت شاد نیستی، آن را عوض نکنی،
اگر برای مطمئن در نامطمئن خطر نکنی،
اگر ورای رؤیاها نروی،
اگر به خودت اجازه ندهی که حداقل یک بار در تمام زندگی‏ ات
ورای مصلحت‌اندیشی بروی  ...

امروز زندگی را آغاز کن!
امروز مخاطره کن!

امروز کاری کن!
نگذار که به آرامی بمیری!
شادی را فراموش نکن!

.........

مترجم:احمدشاملو

نظرات 5 + ارسال نظر

سکوته جان...
ببین اگه اون پستت واسه من نبود واسه چی بود خوب؟
از اولش بگم ...
تو اومدی گفتی گه آپی بعد من اومدم نظر دادم حالا هر چیز بی ارزشی که گفتم .
تو نه جوابشو خصوصی دادی نه تایید کردی بلافاصله اون پپپپست بعدی رو دادی منم منتظر جواب خوب چه انتظاری داشتی علم غیب که نداشتم مزاحم داری .
حالا اگه از ما دلخوری
معذرت میخوام .
خوب شد؟
ببخشید...
غلط کردم

راستی یه چیزی سکووووووت.
میدونی شاید به خاطر اینه که من هنوز با حال و هوی محیط وبلاگ ودوستای مجازی کامل آشنا نشدم .
اصولا توی کاری که تازه شروعش میکنم یه کم ضایع بازی در میارم.
تو خودت جا افتادی دیگه .
پس ضعفای منو بهم گوشزد کن.
ممنون

یاسر 1391,10,30 ساعت 11:44 http://iran19-01.blogsky.com/

سلام دوست عزیز فیلتر شدم ادرس جدید مارو اصلاح کنید

sheida 1391,10,30 ساعت 15:41 http://talkhon314.blogsky.com

پس من چن وقته مردم !!

سلام سکوت!
سکوت سلام!
چرا سکوت!؟
دلیلش محترمه.
از اینکه به وبلاگم اومدی ممنونم و مجدد خوش آمد میگم.
یه اشاره کوچیک البته در باب یک دوست.
رنگ فونت ها و حال و هوای وبلاگ مخاطب رو به مضمون سکوت نزدیک نمیکنه.
بیشتر یاده شادی و سرزندگی و طراوت می اندازه.
و خب به عنوان بازدید کننده برام محترمه.
از بخش نظراتت ظاهرا به کسی پاسخ نمیدی فقط تایید میکنی.
به نظرم خوش آمد گویی نمیتونه از پشت نقاب سکوتت خودنمایی کنه.
حالا بذاریم به حساب یه جمله یا مثل ایرانی که خیلی قبولش ندارم!سکوت علامت رضاست!
پیروز و سربلند باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد