سکوت سرشار از ناگفته هاست...

سکوت سرشار از ناگفته هاست...

سکـــــــــــــــــــــوت...
سکوت سرشار از ناگفته هاست...

سکوت سرشار از ناگفته هاست...

سکـــــــــــــــــــــوت...

اینم جوک همشهریا من...سکوت...

اصفهانیه میره تایلند ،میخواسته سوار اتوبوس بشه؛ مامور اتوبوس بهش میگه:ticket please
اصفانیه میگه: چی چی میگوی چوقونی؟(لاغرمردنی)
مامور اتوبوس دوباره:your ticket
اصفانیه:من که نفهمیدم چی چی گفتی اما محضی احتیاط :بــــــــــوق تو روحی پدرد ...بــــــــــــــوق !!
مامور اتوبوس: هوووی؛منو میگوی؟؟ آشغالی  عوضی ....
شخص سومی از راه میرسه ومیگه: آقایون پس چرا دعوا میکونین شوماوا؟ خوبیت نداره تو مملکتی غریبه !!!یه صلوات برفسین حل شه!
کلی اتوبوس: الـــــــــــلهم صل علی محمـــــــــد و آلی محمد
.............
به همه گفتیم تو این یکسال گفتیم بزار یکیم به خودمون بوگویم...

...سکوت...

میگن توی زمانای قدیم توی یه روستا الاغی توی چاه افتاد مردم جمع شدن و تلاش کردن الاغ بیچاره را ازچاه بیرون بیارن ولی موفق نشدن و دراخر با نظر جمع تصمیم گرفتند که الاغ را زیر خاک دفن کنند تا زجر مرگ تدریجی را متحمل نشه...
خلاصه مردم با سطل خاک ریختن و اون الاغ بیچاره هم پس از ریزش خاک تکون میخرد و خاک را از روی خودش کنار میزد تا اینکه انقدرخاک درون چاه ریخته شد که کف چاه تقریبا هم سطح زمین شد و خر بیچاره نجات پیدا کرد...
...........
نظر شما چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گاهی وقتابعضیا عجب تصمیم هایی میگیرن و چی جواب میده...

بهار...سکوت...

بهار...

فصل رویش...نوروز...جزئی ازتاریخ...

.....................

...بیخیال فقط میخوام بگم...

پیشاپیش عیدتون مبارک...

..............

سکوت...

فقر...سکوت...

فقر در واقع مادر تمام آسیبهای اجتماعی است. فقر با بسیاری مسائل زیر پا از جمله ضعف تندرستی و افزایش مرگ و میر ، بیماری روانی ، شکست تحصیلی ، جرم و مصرف دارو رابطه دارد. هر چند خود فقر بطور ذاتی یک مشکل و آسیب است، اما این لزوما به این معناست که تمام افرادی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند. افرادی نابسامان و مشکل ساز برای اجتماع هستند. مشکلات اقتصادی ، عدم تأمین نیازهای جسمی و روانی اغلب زمینه‌ای برای بروز و ظهور مشکلات اجتماعی دیگری است...
.........................
سکوت...

فروغ...سکوت...

نیست یاری تا بگویم راز خویش

 

ناله پنهان کرده ام در ساز خویش

 

چنگ اندوهم، خدا را، زخمه ای

 

زخمه ای، تا برکشم آواز خویش

 

بر لبانم قفل خاموشی زدم

 

با کلیدی آشنا بازش کنید

 

کودک دل رنجه دست جفاست

 

با سر انگشت وفا نازش کنید

 

 پر کن این پیمانه را ای هم نفس

 

پر کن این پیمانه را از خون او

 

مست مستم کن چنان کز شور می

 

بازگویم قصه افسون او

 

 رنگ چشمش را چه می پرسی ز من

 

رنگ چشمش کی مرا پابند کرد

 

آتشی کز دیدگانش سرکشید

 

این دل دیوانه را دربند کرد

  

از لبانش کی نشان دارم به جان

 

جز شرار بوسه های دلنشین

 

بر تنم کی مانده از او یادگار

 

جز فشار بازوان آهنین

  

 من چه می دانم سر انگشتش چه کرد

 

در میان خرمن گیسوی من

 

آنقدر دانم که این آشفتگی

 

زان سبب افتاده اندر موی من

  

 آتشی شد بر دل و جانم گرفت

 

راهزن شد راه ایمانم گرفت

 

رفته بود از دست من دامان صبر

 

چون ز پا افتادم آسانم گرفت

 

 گم شدم در پهنه صحرای عشق

 

در شبی چون چهره بختم سیاه

 

ناگهان بی آنکه بتوانم گریخت

 

بر سرم بارید باران گناه

 

مست بودم، مست عشق و مست ناز

 

مردی آمد قلب سنگم را ربود

 

بسکه رنجم داد و لذت دادمش

 

ترک او کردم، چه می دانم که بود

 

 مستیم از سر پرید، ای همنفس

 

بار دیگر پر کن این پیمانه را

 

خون بده، خون دل آن خود پرست

 

تا بپایان آرم این افسانه را

متن اهنگ یاس...سکوت

متن آهنگ من میجنگم

بشکاف برو جلو، این زندگی‌ بهت میگه بدو بدو
تا پاهات از خستگی ذوق ذوق کنن و، به دیواره مرگ سوک سوک کنن و
یکی‌ نیست بگه چته ، یکی‌ نیست یه امیدی به دل تو بده
میمونی تک و تنها با یه دنیا گله، یه روح تو زندون با بدنی که وله
تو دل دنیایی که بهش داری میگی‌ بی‌ رحم، از اول داری میگی‌ سیرم
من هر دردی که دیدی دیدم، با این کوله بارها به سمت پیری میرم
میبینی‌ پس حتما یه تیریپی هست، تو باید ببینی‌ درد‌ها رو تا بگیری درس
یه روزی درد از بخت تو میچینی پس، واسه ی هر دره بسته کلیدی هست
وقتی‌ غرب و شرق در جنگ گرم و نرم، مرد و زن در نقش رهگذرو
در گذر از مرز مرگ و خسته از تفنگ تق تق کمک کمک
دختر و پسر سر مست الکلن، تا درد رو در هر لحظه حل کنن
هرج و مرج در بطن و سطح شهر و، مردمم سرگرم ضرب و شتم
این حرفا قابل درکن، ولی‌ من قاتل مرگم
چشمامو یه مشتی خاطره تر کرد، ولی‌ بازم منم عامل حرکت
پس من میجنگم
میدونم تو هم هستی‌ پر از درد، ولی‌ بگو بلند تر بلند تر، با صدای برندت مرتب بگو
من میجنگم
بگو مجدد مرتب، بگو بلند تر بلند تر، با صدای برندت مرتب بگو
من میجنگم
یاس، با دلی‌ که مثل دریاست
کسی‌ که، تنها دوست و رفیق فرداست
من از تو دل زده ترم، به امید لذت هدف
تو این جو مه‌ زده قدم زدم رسیدم به نهضت قلم
اینو میخونم و قلبم به تاپ تاپ افتاده با ضربان هزار تا
مغزم پره حرکت شتاب دار، لحنم همه کلمات رو شکاف داد
جاودانه میمونیم و هستیم پیشت، بالاخره دشمن اسیر میشه
یه سرباز وقتی‌ که میرسه به ته خط، تازه تبدیل به وزیر میشه
من میجنگم بی‌ سنگر، سر دره این جنگل رو میبندم
اونایی که بینندن دیدن من، که چطور بی‌ همدم میرفتم
به سمت هدف و اون پلی‌ که ساختم و، گذشتم از حتی اونی‌ که باختم
فردا بهم میده امید تاختن و، منم از قوام یه کمیته ساختم
من دلم به طرفدار پشتم،گرم همه هدف‌های دشمن
مثل برگ و علفهای خشکن، که له‌ شدن با قدم‌های محکم
اونا دنبال شر میگردن، بازندن اینو شرط میبندم
اگه دشمن نداشتم، باید به قدرت خودم شک می‌کردم
منم جزو همون عده ام، که پر از درد و غم تموم سنم
رو سر کردم ولی‌ حالا با قدرت، می‌تونم بگم که هنوز زندم
من میجنگم
میدونم تو هم هستی‌ پر از درد، ولی‌ بگو بلند تر بلند تر، با صدای برندت مرتب بگو
من میجنگم
بگو مجدد مرتب، بگو بلند تر بلند تر، با صدای برندت مرتب بگو
من میجنگم

...................


اگه اجیل میخرید...سکوت...

1- آجیل شور برای افراد با فشار خون بالا و بیماران قلبی عروقی و آجیل شیرین برای بیماران دیابتی و افراد دارای اضافه وزن بسیار مضرند؛ بنابراین بهتر است به مقدار مناسب از آجیل‌های خام بی‌نمک استفاده کنید.

2- آجیل‌های بوداده فسادپذیرند و بو دادن آجیل، طعم کهنگی آن را پنهان می‌کند؛ بنابراین مغزها را به صورت خام خریداری کنید و هر بار به مقدار مصرف بو دهید.

3- از خرید مغزهای پوست‌کنده اجتناب کنید؛ چرا که این مغزها با توجه به راحتی مصرفشان زیاد میل می‌شوند و این امر می‌تواند سبب افزایش دریافت انرژی و اضافه وزن شود.

4- نگهداری طولانی‌مدت آجیل تغییرات شیمیایی و اکسیداسیون خفیف چربی‌ها را در پی داشته و موجب بوی کهنگی و طعم نامطلوب آجیل می‌شود؛ بنابراین آجیل را در اندازه‌ای بخرید که در 2 هفته عید مصرف شود.

5- در صورتی که روی مغزهای آجیل سوراخ‌هایی مشاهده کردید از مصرف آنها بپرهیزید؛ چرا که در داخل سوراخ‌ها لارو حشرات به صورت کرم‌هایی به اندازه دانه برنج وجود دارد.

6- از مصرف مغز گردوی سیاه شده در داخل آجیلتان اجتناب کنید. سیاه شدن گردو عمدتا به دلیل رشد کپک‌ها و قارچ‌هایی است که می‌توانند با ترشح سموم خطرناک توکسین برای سلامت مخاطره‌آمیز شوند.

مردگریه نمیکند...سکوت...

مرد برای هضم دلتنگیاش , گریه نمیکنه قدم میزنه



گریه نمی کنم نه اینکه خوبم , نه اینکه دردی نیس نه اینکه شادم



یه اتفاق نصفه نیمه ام که , یهو میون زندگی افتادم



یه ماجرای تلخ ناگزیرم , یه کهکشونم ولی بی ستاره



یه قهوه که هر چی شکر بریزی , باز همون تلخی ناب و داره



اگه یکی باشه منو بفهمه , براش غرورمو بهم میزنم

قابل تامل...سکوت...

امشبب دوبــآره نــان فاحشه گی اَم

را تقسیم خوا هم کـرد

بــا پیرمــرد علیلـی پلـــاس سرخیابان
 
همانکه نه تـن پوشی برای فروختـن  دارد و نـﮧ حتی تنی . . .

همانکه تا مرا اَز دور می بینـــد

با لبخندی بی قیمت که دنیایی می ارزد برایم...
مـــرا فرشته مهربان خدا صدا می زنــــد...
...........
منبع:مجهول

استادشهریار...سکوت

کاروان آمد و دلخواه به همراهش نیست

با دل این قصه نگویم که به دلخواهش نیست

کاروان آمد و از یوسف من نیست خبر

این چه راهیست که بیرون شدن از چاهش نیست

ماه من نیست در این قافله راهش ندهید

کاروان بار نبندد شب اگر ماهش نیست

ما هم از آه دل سوختگان بی خبر است

مگر آئینه شوق و دل آگاهش نیست

تخت سلطان هنر بر افق چشم و دل است

خسرو خاوری این خیمه و خرگاهش نیست

خواهم اندر عقبش رفت و بیاران عزیز

باری این مژده که چاهی بسر راهش نیست

شهریارا عقب قافله کوی امید

گو کسی رو که چو من طالع گمراهش نیست

شب عید...سکوت...

شب عید ه همه در تکاپوی اماده شدن برای سالی نو...
تو خیابونا شلوغ!تو مغازه ها شلوغ...
ظاهر کار که خوبه ولی نمیدونم کسی ام از دل این ادما توی خیابون و مغازه ها خبر داره؟
یکی میگفت تو خیابون جلو مغازه یه خانوم به شوهرش گفت فلان چیز را بخر مرد فریادی سرخانمش کشید و گفت من دیگه نه چیزی میخرم نه پول دارم که بخرم..
خدای خودت رزق و روزی این مردم نجیب را زیاد کن...
.............
آمین...
..............................
سکوت...

روز زن...سکوت...

زن!!!!!!!!!!!!

روزت مبارک!!!!!!!!

این قالبم هدیه به شما!

.............

سکوت...

این روزها...سکوت...

این جواب اون دوستی که این روزها کلاغ را دوس داره...
....................
این روزها همین کلاغی که دوستش داری سنگش میزنند...
بالش را میشکنند...
به بهانه ی شنیدن صدایش و زیبایی پروبالش قالب پنیرش را میدزدند...

لب چشمه همه تشنه...سکوت...

...
نمیدونم چرا همه حرفامون شده همین سه نقطه !کاربه جایی رسیده که واسه سکوتم سه نقطه میزاریم...
...
چی بگم؟شایدم همیشه یه حرفی واسه گفتن هست ولی گفتنش فایده ای نداره البته نه که فایده ای نداره بلکه گوش شنوایی ام نیست...
بهرحال فقط در یک کلام بگم که: لب چشمه همه تشنه!!!!!!
...
یا حق...

قرارنبود...سکوت...

نمیدونم چی شد که اینجوری شد
نمیدونم چند روزه نیستی پیشم
اینارو میگم که فقط بدونی
دارم یواش یواش دیوونه میشم

تا کی به عشق دیدن دوبارت
تو کوچه ها خسته بشم بمیرم
تا کی باید دنبال تو بگردم
از کی باید سراغتو بگیرم

قرار نبود چشمای من خیس بشه
قرار نبود هر چی قرار نیست بشه
قرار نبود دیدنت آرزوم شه
قرار نبود که اینجوری تموم شه

یادت میاد ثانیه های آخر
گفتی میرم اما میام به زودی
چشمامو بستم نبینی اشکمو
چشمامو وا کردمو رفته بودی

قرار نبود منتظرت بمونم
قرار نبود بری و برنگردی
از اولش کناره من نبودی
آخرش هم کاره خودت رو کردی

قرار نبود چشمای من خیس بشه
قرار نبود هر چی قرار نیست بشه
قرار نبود دیدنت آرزوم شه
قرار نبود که اینجوری تموم شه

......................

سکوت...

 

ازفقرمینویسم...سکوت...

ازفقر مینویسم با دستهای خالی          سفره پر است امشب از شامی خیالی


معتادزجر بودید باید که میکشیدیم          خواب غذامیدیدیم ازخواب میپریدیم


دلهای همسایه ها برای ماکباب بود         ساراولی هنوزم شبهاگرسنه خواب بود


بااشک مینویسد بابا نان ندارد                 شاید که معجزه شد از اسمان ببارد


دیوارها شعار مرگ برفقر دادند                 صندوقهای خیریه درحدیک نمادند


محکوم به فقربودیدمحکوم به فرق و تبعیض       دلخوش به وعده هایی ازچیزهای ناچیز


ازفقرمینویسم با اینکه نیست حالی           این قصه ای حقیقیست ازدارایی خیالی

..................

سکوت...


منبع:عینک دودی

معذرت که دیر اومدم...سکوت...

سلام دوستان...

منو ببخشید اگه یه مدت نبودم...
حقیقتش یکم کارم زیاد بود و ویندوزمم مثه یه مدت قبل دستمو گذاشته بود توی حنا
ایندفعه نشد درسش کنمو دانلود کنم.بلکه از پسر خواهر عزیزم که خیلیم توی کارش درسته اومد واسم تا الان زحمت کشید درسش کرد.
انشااله جبران میکنم و از شرمندگی همه دوستانی که اومدن نظر گذاشتن و نتونستم جواب بدم در میام.
.................
مراقب خودتون باشین...زندگی کنید!

یامن اسمه دوا و ذکره شفا...سکوت...

سلام دوستان...

ازتون خواهش دارم که واسه سلامتیه پدر یکی از دوستان هرکدومتون اومدین این پستمو خوندین توی قسمت نظرات بعداز گذاشتن نظرتون یه حمد شفا هم واسه همه مریضای روی تخت بیمارستانها بخونبن...
...............
سکوت...

بخوانید و بدانید...سکوت...

مطالعات منتشر شده توسط موسسه هنلی و شرکا نشان می دهد ایران در بین ۸۳ کشور جهان از نظر آزادی مسافرت در رتبه ۸۲ در پایین ترین ردیف جدول قرار گرفته است

مطالعات منتشر شده توسط موسسه هنلی و شرکا نشان می دهد ایران در بین ۸۳ کشور جهان از نظر آزادی مسافرت در رتبه ۸۲ در پایین ترین ردیف جدول قرار گرفته است.

موسسه «هنلی و شرکا» از جمله موسساتی است که هر ساله فهرست طبقه بندی کشورهای جهان را بر اساس محدودیت یا آزادی از مقررات صدور ویزا منتشر می کند. بنا بر این گزارش، دارندگان گذرنامه ایرانی تنها در ۱۴ کشور آسیایی و آفریقایی از مقررات ویزا معاف هستند و برای ورود به سایر کشورها با مانعی به نام ویزا روبرو می شوند.

در حال حاضر ایرانیان با گذرنامه ایرانی تنها می توانند به ارمنستان، بنگلادش، اندونزی، لائوس، ماکائو، مالدیو، مالزی، نپال، تیمور، سریلانکا و ترکیه سفر کنند و در این کشورها از ۱۵ روز تا سه ماه اقامت داشته باشند.

در قاره آمریکا هم دارندگان گذرنامه ایران تنها در دو کشور دومینیکا برای ۲۱ روز و هائیتی به مدت حداکثر ۳ ماه مجاز به سفر و اقامت بدون نیاز به ویزا هستند.

در منطقه اقیانوسیه امکان سفر بدون ویزا برای گذرنامه ایرانی در جزایر کوک و میکرونزیا، نیو و الائو امکانپذیر است که در همه موارد زمان مجاز اقامت حدود ۳۰ یا ۳۱ روز است.

کشورهای جیبوتی، ماداگاسکار، سیشل، توگو و اوگاندا در قاره آفریقا نیز از کشورهایی هستند که دارندگان گذرنامه ایرانی می توانند به محض ورود به مرز این کشورها گذرنامه خود را برای اقامت به مدت یک هفته تا شش ماه، بسته به مقصد مورد نظر دریافت کنند.

سنگاپور و کره در صدر آزادی ویزا

در نقطه مقابل ایران که محدودیت زیادی برای سفر شهروندانش به سایر کشورها وضع شده است، کشورهایی وجود دارند که دارندگان گذرنامه این کشورها با آزادی می توانند به سایر کشورها سفر کنند.

در این گزارش، گذرنامه کره جنوبی و سنگاپور از بیشترین امتیاز برای سفرهای معاف از ویزا برخوردار هستند. سنگاپور از جمله کشورهایی است که شهروندانش با حق سفر آزادانه در ۱۶۰ کشور جهان بدون نیاز به ویزا مورد استقبال قرار می گیرند.

سنگاپور در سال ۲۰۱۲ از کره جنوبی نیز پیشی گرفت و صدر جدول آزادی ویزا را به خود اختصاص داد. البته گذرنامه دانمارک در سال ۲۰۱۲ از تمام کشورهای جهان از بیشترین میزان معافیت ویزا برخوردار بوده و شهروندان دارنده این گذرنامه بدون نیاز به دریافت ویزا مجموعا به ۱۶۹ کشور جهان سفر می کنند.

بعد از دانمارک کشورهای حوزه اسکاندیناوی، سوئد و نروژ در ردیف های نخست این جدول جای دارند. کشورهای آلمان، بلژیک، ژاپن و ایرلند، اتریش، سوئیس و کانادا نیز در سال های گذشته در بالاترین ردیف این جدول قرار گرفته اند.

سختگیری ایران برای صدور ویزا

البته این محدودیت ها امری متقابل است، همچنان که کشورهای کمی بدون ویزا حق ورود به ایران را دارند. طبق فهرست آزادی صدور ویزا برای شهروندان و گردشگران خارجی دیگر کشورهای جهان که توسط همین موسسه ویژه سال ۲۰۱۲ منتشر شده، ایران متقابلا کمترین میزان آزادی سفر را به دارندگان گذرنامه دیگر کشورها قایل شده است. از میان ۲۶ کشور که بیشترین محدودیت صدور ویزا را دارند، ایران با پیشی گرفتن بر دو کشور افغانستان و پاکستان در ردیف ۱۲ و انتهای جدول قرار گرفته است.

البته پیش تر مسئولان سازمان میراث فرهنگی وعده داده بودندن که قرار است بر اساس تفاهمنامه ای، روادید ۶۰ کشور حذف شود اما نام این کشورها تاکنون اعلام نشده است....

..........

سکوت...

منبع:پاتوق98